PwC-ovo Globalno istraživanje o sektoru sporta – hrvatsko izdanje

Sektor sporta: Na startnoj liniji rasta?

Group of spectators cheering in stadium

Sportskim organizacijama prioritet bi trebao biti razumijevanje navijača, strateška ulaganja i inovacije ako žele prevladati ključne prepreke te ostvariti stvarnu transformaciju i rast.

6,9 %

Rukovoditelji sportskih organizacija predviđaju ukupni rast od 6,9 % u sljedećih tri do pet godina.

78 %

stručnjaka predviđa dvoznamenkasti rast prihoda na području ženskog sporta u sljedećih 3 do 5 godina​

 

74 %

ispitanika smatra da će biti potrebni novi komercijalni modeli kako bi se privukla institucionalna ulaganja

 

Unatoč stalnim izazovima i nesigurnostima u pogledu rasta, istraživanje je pokazalo da su rukovoditelji sportskih organizacija pretežno optimistični. Rezultati za Hrvatsku, temeljeni na mišljenjima 48 lidera u sektoru sporta, pokazuju da postoje brojne prilike za ostvarenje rasta, no da bi organizacije trebale biti odvažnije kako bi postigle taj uspjeh. 

Ulaganja

Unatoč stalnim izazovima, lideri u sektoru sporta uglavnom su optimistični u pogledu prilika za ulaganja i prioriteta unutar sektora sporta. Međutim, rast neće moći ostvariti svi, jer će neki investitori biti aktivniji i u povoljnijem položaju da iskoriste prilike koje ovo dinamično tržište nudi.

Zbog transformacije medijskog okruženja, sve veće zastupljenosti ženskog sporta i promjenjivih preferencija navijača bit će potrebne nove strategije ulaganja kako bi se ostvario uspjeh na tržištu kojem stalno prijeti inflacija i ekonomska nesigurnost. Pojavit će se nove strategije i profili investitora, s naglaskom na nove lige, ženski sport i područja koja mogu imati koristi od dodatnih ulaganja.

Generativna umjetna inteligencija

Generativna umjetna inteligencija donosi značajan potencijal za sportske organizacije u transformaciji poslovanja i otkrivanju novih prilika za rast. Međutim, njezina primjena i utjecaj u sektoru sporta i dalje su nedosljedni. 

Najizglednije je da će poduzeća s područja sportske tehnologije i medija prva usvojiti generativnu umjetnu inteligenciju i ostvariti koristi od njezine primjene, koristeći je za stvaranje i distribuciju sadržaja te razne aktivnosti za uključivanje navijača. Na drugim područjima, organizacije sve više nastoje iskoristiti prediktivne podatke o sportskim rezultatima, pri čemu neke od njih planiraju iskoristiti podatke i umjetnu inteligenciju za poboljšanje iskustva navijača.

Iako postoje brojni primjeri uspješne primjene generativne umjetne inteligencije u drugim djelatnostima i sektorima, rukovoditelji sportskih organizacija još uvijek nemaju jasnu strategiju za njezinu implementaciju. Većina ih smatra da prvo moraju prevladati određene prepreke, od osiguravanja financiranja i razvoja internih kapaciteta do promjene postojećih poslovnih procesa.

Kada je riječ o usvajanju generativne umjetne inteligencije, mnoge organizacije su vrlo oprezne te se nastoje prvo upoznati s novim mogućnostima primjene i uvjeriti se u njihove pozitivne rezultate. No, sve je jasnije da će organizacije koje prve započnu s primjenom ostvariti značajnu konkurentsku prednost.

Ženski sport

Kako zanimanje gledatelja za ženski sport raste, rukovoditelji sportskih organizacija i dalje su optimistični u pogledu njegovog potencijala za daljnji rast prihoda. Veliki dio tog rasta, ali i budućeg potencijala, potaknut je sve većom medijskom popraćenošću, koja će i dalje biti ključna za uspjeh ženskog sporta.​

Posebno je uzbudljivo što ženski sport može ponuditi jedinstvena iskustva prilagođena novoj publici. Ključni izazov za ženski sport je pronaći ravnotežu između unaprjeđenja samog proizvoda, razvoja sporta u cjelini i održavanja odnosno povećanja vidljivosti, a istovremeno je potrebno bolje razumjeti strukturu navijača kako bi se poboljšalo njihovo iskustvo i uključenost. 

Veliki sportski događaji

Ulaganja u infrastrukturu i urbanističku obnovu glavni su razlozi zbog kojih organizacije žele biti domaćini velikih sportskih događaja. No, zabrinutost oko mogućeg prekoračenja budžeta i sve veći troškovi osiguranja mogu ih odvratiti od podnošenja ponude.

Visoki troškovi organizacije sportskih događaja predstavljaju značajan financijski izazov za potencijalne domaćine, što bi moglo potaknuti razvoj novih komercijalnih modela ili inovativnih pristupa organizaciji u budućnosti. U tom kontekstu, zajednička organizacija mogla bi postati sve češći model za velike sportske događaje.

Uloga države

Državna tijela suočavaju se s izazovima kod usklađivanja različitih potreba dionika i rješavanja ključnih pitanja koja mogu potaknuti razvoj sektora sporta.

Općenito postoji konsenzus da je uključenost države u sport ključna za promicanje javnog zdravlja i jačanje nacionalnog identiteta. No, i dalje su prisutni izazovi poput predstavljanja novih inicijativa, angažmana dionika i ostvarivanja značajnih ekonomskih koristi.

Contact us

John M. Gašparac

John M. Gašparac

partner u Odjelu revizije i računovodstvenog savjetovanja, PwC Croatia

Mislav Slade-Šilović

Mislav Slade-Šilović

Direktor, Odjel poslovnog savjetovanja, PwC Croatia

Ostanimo povezani: